Сценарій
спортивного свята для учнів початкової школи
«Футбол - наша улюблена гра»
Дата проведення: _______________
Місце проведення: спортивний зал
Мета:
1. Популяризація спортивної гри в футбол в учнів початкової школи, розвиток почуття колективізму, згуртованості, відповідальності за свою команду.
2. Розширення знань учнів про спортивній грі в футбол, про його історію та розвиток.
3. Сприяти всебічному розвитку особистості на основі оволодіння кожним учнем вміннями і навичками гри в футбол.
4. Зміцнення здоров'я учнів і формування позитивної мотивації до занять фізичною культурою і спортом.
Завдання:
1. Ознайомити учнів з різними технічними прийомами гри в футбол.
2. розучився ігри та естафети, спрямовані на розвиток таких фізичних якостей як спритність, витривалість.
3. Прищепити навички самостійних занять фізичною культурою і спортом.
Оформлення залу: плакати і малюнки дітей на футбольну тему, емблеми різних спортивних товариств.
Інвентар: 6 фішок, 2 набивних м'яча, 2 футбольних м'ячі, 2 мотузки, 2 пов'язки на очі, 2 повітряних кулі, 2 воріт.
Учасники: 2 команди по 11 чоловік («Шахтар», «Динамо», ведучий, 2 суддів, 2-3 члена журі).
Хід свята:
Під звуки футбольного маршу команди будуються на парад у вихідне положення.
Ведучий: Добрий день дорогі друзі! Сьогодні в спортивному залі зібралися ті, хто любить футбол. В нього, хлопці, граєте не тільки ви, але і діти і дорослі майже у всіх країнах світу.
- А де з'явився футбол?
Діти відповідають.
Ведучий: Родоначальницею сучасного футболу вважається Англія, де в 1863 році були визначені правила гри. З Англії футбол поширився в усі частини світу.
Поряд з розвитком гри, розвивалися і правила футболу. В якості вищої інстанції в 1822 році був створений Міжнародний Рада, що й нині виносить остаточне рішення про зміну футбольних правил.
Але сьогодні у нас непростий футбольний матч, а футбольне свято і замість Міжнародної Ради - суворе і справедливе журі. (Ведучий представляє журі, суддів змагання.)
Ну ось, судді, жури - представлені, почнемо змагання.
1 завдання. Представлення команд.
Команди представляють свої емблеми, назви, кричалки.
Ведучий: Футбол - гра, яка всебічно розвиває людину. У ній застосовуються різні технічні прийоми. І один з них - «ведення м'яча».
2 завдання. Естафета з веденням м'яча.
Перший учасник веде м'яч, обводячи перешкоди, від лінії намагається забити в ворота, після удару веде м'яч ногою, назад - не обводячи перешкод.
Судді оцінюють проходження учасником дистанції, підраховують помилки, кількість забитих голів, передають дані в журі. У воротах стоїть воротар протилежної команди.
Журі підводить проміжні підсумки.
Ведучий: ви прекрасно впоралися із завданням. Видно, що знайомі з грою не по телевізору і журналам. Що ж завдання ускладнюється.
3 завдання «Ведення м'яча в парах».
Учасники стають по парам, їм пов'язують ноги, руками вони тримають один одного за пояс.
Ведення м'яча по прямій лінії, удар по воротам (порожнім), поруч з воротами стоїть воротар з цієї команди, після удару, подає м'яч в руки цій парі, вони біжать назад, передають м'яч наступній парі. Судді підраховують забиті м'ячі, кількість помилок, відомості передають у журі.
Журі підводить проміжні підсумки.
Ведучий: грати в футбол парами ви теж вмієте. А з зав'язаними очима слабо? Оголошую 4 завдання.
4 завдання Атракціон «Ногою по м'ячу».
Учасникам (по 1 з кожної команди) судді зав'язують очі, попередньо показавши, де знаходиться м'яч, повертають на 360 і відпускають. Учасник повинен підійти до м'яча і вдарити. Очко отримує команда, гравець, якої потрапив по м'ячу ногою. (Атракціон можна провести 2-3 рази, міняючи гравців).
Підбиття проміжних підсумків.
Ведучий: ви з усіма завданнями впоралися чудово. Подивимося, як ви вмієте «жонглювати» футбольним м'ячем.
5 завдання «набивання м'яча».
Всі учасники по черзі набивають футбольний м'яч ногою, команда вголос рахує. Спочатку завдання виконує одна команда, потім інша. Виграє та команда, гравці якої «набили» по м'ячу більшу кількість разів.
Ведучий: Хлопці, ви знаєте, що у футбол грають ногами. А руками можна?
Діти: Ні!
Ведучий: А головою?
Діти: Так!
Ведучий: Тоді слухайте, яким буде 6 завдання?
6 завдання Зустрічна естафета «Ведення повітряної кулі головою».
(М'яч можна підкинути ногами, якщо куля буде падати на підлогу.) На одній стороні розташовуються 6 гравців, навпроти них - 5 з однієї команди.
По сигналу гравець, ударяючи повітряна куля головою, пересувається до гравця, що стоїть навпроти, передає йому кулю, а сам стає в кінець колони. Виграє та команда, гравці якої швидше і без помилок (або з меншою кількістю помилок) поміняються місцями.
Журі підводить проміжні підсумки.
Ведучий: Хлопці, ви зараз виконували багато завдань, технічних прийомів, які застосовуються під час гри у футбол. Перевіримо, як ви засвоїли цей матеріал.
7 завдання «Футбол».
Гра йде в 2 тайми по 3 хвилини. У воротах - воротарі, в поле по 5 гравців. 1-й тайм - перша п'ятірка, 2-й тайм - друга п'ятірка. Виграє команда, яка заб'є у ворота суперника більшу кількість голів.
Ведучий: А якщо команди зіграли основний час, додатковий, але рахунок рівний? Що треба робити?
Діти: Призначають пенальті.
Ведучий: Ви правильно здогадалися.
8 завдання «Пенальті».
Всі учасники команди по черзі пробивають пенальті воротарю суперників. Завдання можна ускладнити, зав'язавши воротареві очі, і тоді слід взяти легкий надувний м'яч, щоб не травмувати воротаря. Виграє команда, яка заб'є більше голів у ворота протилежної команди.
Журі підводить підсумки.
Ведучий: Що ж, спортивна змагальна програма добігає кінця, і залишилося останнє завдання - «Футбольна вікторина».
Питання задають командам по черзі. Якщо одна команда не відповідає, то дається можливість відповісти на це питання іншій команді.
Зразкові питання футбольної вікторини:
1. Коли і в якій країні були розроблені правила гри в футбол? (1863 р, в Англії).
2. Скільки чоловік входять до складу суддівської бригади, яка обслуговує футбольний матч? (3 особи).
3. Де повинні розташовуватися футболісти команд, що змагаються при початковому ударі? (Тільки на своїй половині поля).
4. Чи зараховується м'яч, забитий у ворота з кутового удару? (Так).
5. Що означають жовта і червона картки, показані суддею футболісту? (Жовта - попередження, червона - видалення).
6. У яку сторону футболіст повинен направити м'яч при початковому ударі? (В сторону поля суперника).
7. Яке рішення приймає суддя, якщо будь-який гравець, крім воротаря, зіграє в своєму штрафному майданчику рукою? (Призначається 11-ти метровий удар).
8. Хто став першим володарем Кубка України? («Динамо» Київ).
Ведучий: поки журі підводить остаточні підсумки, подивіться танцювальну композицію, підготовлену дівчатками 4А класу.
Підбиття підсумків.
Нагородження команд. Команди нагороджуються грамотами та солодкими призами. Програла команда отримує втішний приз.
Ведучий: Ось і закінчився свято, присвячене найулюбленішою грі всієї хлопчаків нашої школи. Багатьох дівчат та дорослих. Але я сподіваюся, що з футболом ви не будете розлучатися ніколи. Тому, що футбол, це не тільки сила, краса, швидкість, але і мужність, підтримка, завзятість і багато інших якостей, що характеризують справжню людину і друга.
Під звуки пісні «Футбол, футбол ...» учасники виходять із залу.