Мета:
1 )Створити атмосферу свята.
2) Ознайомити дітей з історією Олімпійських ігор;
3) З культурою і традиціями Стародавньої Греції, символікою Олімпійських ігор (прапор, факел);
4) Поглибити знання дітей про видатних спортсменів України;
5) Розвивати інтерес до пізнання історії спорту нашої країни;
6) Розвивати естетичні погляди, почуття смаку;
7) Розширити знання дітей про такі поняття, як спортивні знаряддя;
8) Виховувати любов до фізкультури та спорту, розвивати фізичні уміння;
9) Виховувати спритність, витриманість, сміливість, почуття колективізму, дружби, взаємовиручки, прививати прагнення до занять фізкультурою;
10) Виховувати відчуття патріотизму, любов до Батьківщини;
Оформлення залу: на центральній площі – 5 олімпійських кілець, факел, олімпійський вогонь, олімпійський та державний прапори, вздовж бічних стін низки кольорових плакатів.
Положення про змагання
Тема : «Спортивне свято Малі олімпійські ігри »
Мета : перевірити і сприяти фізичному розвиткові школярів, розширити їхні знання про Олімпійські ігри, виховувати в них колективізм, сміливість, рішучість, а також виховувати в дітях моральні і естетичні якості школярів.
Вік учасників : 11 – 14 років
Кількість команд : 3
Допуск до змагань : всі діти, які беруть участь у святі повинні попередньо пройти медичний догляд.
Кількість учасників в команді : 8 -10
Хід свята.
Ведуча. Добрий день, шановні гості! Раді вітати вас на нашому святі! Сьогодні ви станете свідками народження майбутніх спортсменів. Зустрічайте – майбутнє України!
Звучить фонограма пісні у виконанні Ф.Кіркорова.
- Вітаю вас, дорогі діти і шановні гості! Ви мене впізнали? Я богиня Феміда – богиня правосуддя. А прийшла я до вас із самої Греції. В Греції мене всі знають і поважають, бо я завжди допомагаю людям усувати чвари, суперечки, судити змагання. А роблю я це завжди мудро і об’єктивно. Ніхто не залишається ображеним. Ось і сьогодні, дізнавшись, що у вас відкриття величезного свята – Олімпіади, я вирішила неодмінно побувати і оцінити ваші змагання. Але спочатку я хочу дізнатися, чи знаєте ви, звідки прийшли Олімпійські ігри, з яких часів, з якої країни. Бажаєте дізнатися?
Для цього я приготувала цікаву книгу. Ось вона (показує книгу). Ця книга розповість вам багато нового і цікавого. Отже, в минуле по сторінках історії. Сідайте рівненько і уважно мене слухайте.
- Було це дуже-дуже давно, коли людина думала лише проте, як вижити, їй необхідно було вміти швидко бігати, плавати, метати, бороти перешкоди. Від уміння людини наздогнати і влучити у здобич від здібності бути загартованим, залежала його мисливська вдача, а значить і життя. Давайте поживимось, як це було.
(Танець первісних людей.)
- Отже, стародавнім людям були знайомі елементи спорту – біг, стрибки, метання. Але про спорт ще не було і мови. Народився він пізніш. Батьківщиною спорту вважають Стародавню Грецію.
(Звучить фонограма – В.Мей; “Пори року” Вівальді).
- Понад дві тисячі років тому, на заході Греції, в долині річки Алфей, було містечко Олімпія. В густій зелені оливкових гаїв сяяли біломармурові храми на честь старогрецьких богів Зевса (царя богів), Аполлона ( бога світла і сонця), Афродіти (богині краси і молодості), Артеміди.
Стародавні греки створили багато чудових легенд, які розповідають про виникнення Олімпійських ігор. Як переказують легенди, ці змагання греки запозичили від самих богів, життя яких було сповнене війнами і суперечками, а також подвигами. Любов греків до змагань прищеплювалась з ранніх дитячих років. Вже змалку вони знали секрети бою “півників”, коли, підстрибуючи на одній нозі, треба було збити суперника, не втративши при цьому рівноваги.
(Інсценування “бою півників”).
- Взагалі, легенд про виникнення Олімпійських ігор було дуже багато, але існує одна, найбільш правдива, яку взято за основу. Ось послухайте. Тяжкі війни розорювали грецькі держави. Народ не мав спокою. Загарбники безжалісно палили і вирубували сади та виноградники, спустошували поля, руйнували будинки, храми. Люди боялися виходити на вулицю, бо їх могли не тільки пограбувати, а й ще жахливіше – вбити.
(Танок воїнів).
- Люди хотіли покласти кінець війнам, але не знали, як це зробити. Вихід знайшов цар Іфрит. Він звернувся до мудреця.
Іфрит. О, великий мудрець! Що мені робити, як зберегти свій народ від війни?
Мудрець. Ти повинен організувати ігри, угодні богам.
Ведуча. І він відправився на зустріч з воїнами.
Іфрит. Забудемо про наші чвари. А суперечки давайте розв’язувати не зброєю, а в змагання на швидкість і спритність. Нехай кожен прийде в Олімпію, і на стадіоні покаже, на що він здатний.
Ведуча. Ідея Іфрита сподобалась воїнам і вони погодились.
1. Мир серед воїнів! Скласти зброю!
2. Доторкуватись до зброї заборонялося. Порушників строго карали.
Так в Греції був встановлений звичай, завдяки якому один раз у 4 роки у розпалі воєн, всі складали зброю і відправлялися в Олімпію на ігри.
- За місяць до початку Олімпійських ігор по всій країні розходилися глашатаї сповістити про день урочистого відкриття змагань.
Ось і закінчені усі приготування до свята, всі атлети і гості попереджені і запрошені на свято. На стадіоні майже 50 тисяч глядачів. Про початок ігор сповіщають срібні сурми.
(З'являються трубачі).
Олімпійськими іграми керувала судійська колегія – арбітри. А потім з’являлися атлети, до яких звертався головний суддя:
- Якщо ви добре підготувалися до Олімпійських ігор, якщо над вами не тяжіє жоден нещасний вчинок чи лінощі, то йдіть з легким серцем. Якщо ні, повертайтеся назад.
Ведуча. Як і інші свята, Олімпійські ігри починалися з урочистого відкриття. А відкривали свято красуні-гречанки.
(Танок “Сіртаки”. Фонограма - музика народна).
Ведуча. Стадіон шумів від захоплення, бо до бою вступали найкращі атлети Греції.
Першим видом змагань був біг.
У цьому виді атлетам потрібна була спритність, швидкість, витривалість.
Другим видом змагань було метання списа.
Цим спортсменам потрібна була не тільки спритність, а і сила.
Третім видом була боротьба.
Перемогу в цьому виді приносили сміливість, спритність, краса прийомів.
Останнім видом були кулачні бої. Бійці були високі, атлетичної статури – справжні богатирі. Перемога в кулачному бою вважалась найпочеснішою на Олімпіаді.
Легкоатлетичні змагання кожних Олімпійських ігор доповнював конкурс майстрів мистецтв. В Греції вважають, що гармонія тіла і духовного світу нероздільні.
(Танок “Афродіта”, фонограма – “Дива” Ф.Кіркорова).
Ведуча. По закінчені Олімпійських ігор, які проіснували декілька віків, переможців усіх видів змагань нагороджували оливковими вінками.
(Вихід судді до атлетів з лавровими вінками).
Згодом Грецію завоювали римляни. Римський правитель заборонив проведення Олімпійських ігор. А війни все продовжувалися і продовжувалися. Внаслідок усіх кривавих битв постраждала знаменита Олімпія. Відродилися Олімпійські ігри лише в минулому столітті. І знову це була Греція, місто Афіни.
На честь відкриття І Олімпійських ігор був запалений Олімпійський вогонь, і піднятий Олімпійський прапор. Вони стали символами Олімпіади, вони означають дружбу, єдність усіх людей. Ось ідо сьогоднішнього дня з’їжджаються люди з усіх куточків світу, щоб показати свою майстерність. Україна багато разів брала участь в Олімпійських іграх і неодноразово здобувала перемогу.
(Звучить фонограма – Т.Повалій “Попурі”).
Входить до залу хлопчик з державним прапором України.
Хлопчик. Українські спортсмени перемогли! Вони перемогли!
“Ура! Ура! Ура!”.
Феміда. Зустрічайте і вітайте переможців сучасних олімпіад!
Переможці Олімпійських ігор, золоті медалісти з фігурного катання – Оксана Баюл, Віктор Петренко.
Переможці літніх Олімпійських ігор Тимур Таймазов – легка атлетика, м. Київ,; Інесса Кравець – легка атлетика, м. Київ; Володимир Клічко – бокс, Київщина; Лідія Чопаєва – спортивна гімнастика, м. Донецьк; Рустам Шопиров – спортивна гімнастика, м. Харків; Катерина Серебрянська – художня гімнастика, Крим.
Тепер ви знаєте, звідки до нас прийшли Олімпійські ігри, про їх батьківщину, про сучасних олімпійських чемпіонів. А на згадку, я хочу подарувати Олімпійську символіку – вогонь і прапор. Нехай їхня присутність допомагає одержати перемогу.
Феміда. Право пронести Олімпійський вогонь і прапор надається найкращим спортсменам дитячого садка.
(З факелом і прапором діти проходять круг пошани)
Феміда. З цієї хвилини, малі Олімпійські ігри я оголошую відкритим! Змагайтеся! Перемагайте! Хай щастить, вам любі діти! А мені вже час … До побачення!
(Феміда виходить із залу).
(Вбігають клоуни).
Клоуни М'ямлик і Шустрик оглядають святково прибрану залу, знайомляться з присутніми, з'ясовують куди вони потрапили, що тут відбувається. Клоуни починають вдавати з себе справжніх чемпіонів, своїми словами і діями роблять антирекламу спорту. Але діти їх не підтримують. Тоді клоуни, щоб вияснити, які ж діти любителі спорту, пропонують влаштувати їм невеличку вікторину. Вони запитують дітей.
- Які ви знаєте види спорту? - Хто такий чемпіон? - Чим нагороджують чемпіонів? - Які ви знаєте спортивні знаряддя? - Які ви знаєте спортивні передачі?
- Дійсно діти вже багато знають про спорт. Клоуни цього не знали. Вони вирішують також зайнятися спортом, і брати участь у малих Олімпійських іграх разом з присутніми дітьми.
До залу вбігає тренер з свистком.
Тренер. Хто тут погано говорить про спорт?
Клоуни. Вибачте, ми більше так ніколи не будемо говорити. Ваші діти нам багато розповіли про спорт. Адже ми і не підозрювали, що це так важливо і цікаво. Дозвольте і нам з вами займатися!
Тренер. Спробуйте! Ви будете задоволені!
- Команди, шикуйсь! (Команди шикуються одна проти іншої).
- Мої діти знають, що…
Дитина.
Лиш один рецепт на світі
Всім-усім підходить дітям –
Коли спорт полюбиш,
Сильним, спритним будеш.
Всі. Сильним, спритним будеш.
Дитина. Всім відомо – це чудово,
Коли кожен з нас здоровий!
Тільки треба знати:
Всі. Як здоровим стати.
Тренер. Наші діти всі спортивні, сильні, швидкі, спритні. А це тому, що у нас фізкультура на першому місці. Доведемо це? А наші змагання будуть судити арбітри – наші гості.
1. Команди, шикуйсь! Вітаємо команди! Команда “Чемпіон”. Капітан команди - … Команда “Лідер”. Капітан команди - … - Ура!
2. Фізкультура!
3. Першим видом змагань оголошую:
4. Передача м’яча над головою.
5. Юні гімнасти.
6 .Подолання перешкод.
7 .Юні хокеїсти.
8. Канат.
9. Лабіринт.
Тренер. Ну ось і закінчились наші малі Олімпійські ігри. Тепер просимо наше журі підвести підсумки змагань. Слово надається головному судді змагань.
(Виступ. Підсумок змагань. Нагородження команд).
Тренер. Діти, сьогодні на нашому святі переможених немає, бо перемогла дружба!
(Звучить у дитячому виконанні пісня “Олимпийская дружба”, сл. П. Ермішева).