Сьогодні шкільна фізична культура повинна забезпечити сприятливі умови для розвитку не тільки фізичних здібностей, а й духовних, моральних якостей дитини. Підвищення ефективності системи фізичного виховання мусить відбуватись за рахунок не стільки кількісних змін, скільки якісного поліпшення змісту й організації роботи, на основі національних, регіональних і місцевих традицій та умов, враховуючи інтереси учнів і можливості педагогів.
Зрозуміло, що для вирішення завдань поставлених державою перед вчителем фізкультури необхідно, мати матеріальну базу, та бажання дітей займатись своїм здоров’ям, розвиватись та удосконалювати свої здібності на уроках фізкультури.
Для молодих учителів у перші місяці, а іноді й роки роботи однією з найважливіших стає проблема спілкування з учнями, проблема дисципліни на заняттях.
Результати спостережень свідчать, що вчителям-початківцям, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей, властивий офіційний стиль спілкування зі школярами, тоді як у досвідчених педагогів спостерігається велика різноманітність методів впливу на учнів, способів спілкування з ними. Викладачі з великим стажем роботи обов'язково враховують стан учнів, беручи до уваги те, чим вони займаються зараз і чим займатимуться потім. Згідно з цим і подаються команди або розпорядження, а іноді дітей просять здійснити необхідні дії.
Прагнучи забезпечити дисципліну, молоді вчителі надуживають зауваженнями, роблячи їх найчастіше підвищеним тоном. Якщо ви працюєте на молодшій школі, то даний спосіб повинен спрацювати, але на старшій школі діти можуть розцінювати це зовсім по іншому.
Так як я працюю з молодшими школярами, то можу сказати, що при роботі з дітьми віком до 10 років можна використовувати:
1) Підвищений тон, який повинен супроводжуватись поясненням і буди зрозумілим для дітей та використовувати під час пояснення дітей. Які добре поводять себе на уроках, працюють старанно. Як додаток хочу сказати, що похвала потрібна не одного учня, а як мінімум 5, а то і більше…
2) Для зацікавленості дітей на уроках необхідно використовувати різні форми занять та способі виконання вправ:
- Інколи, я даю можливість провести самим дітям зарядку(вони охоче тануть руку), що дає можливість проявити себе як лідера;
- Так ще діти люблять виконувати вправи на увагу – виконуючи відразу повільно поступово прибавляти швидкість і якийсь момент різко поміняти положення рук тощо…
- А ще діти люблять виконувати вправи з хлопанням в ладоні – для них це забава.
3) Важливим у поведінці дітей є вимога до виконання – якщо уже зроблене зауваження, то необхідне його 100% виконання. Це принесе вам авторитет та впевненість себе як педагога.
4) Використовуйте як і покарання так і заохочення( якщо ви без зауважень зробите …., то ми з вами пограємо у вашу любиму гру …) тощо. Цей метод добре спрацювує на старшій школі!
Як висновок хочу сказати, що перш за все необхідно любити дітей, лише тоді у вас буде бажання провести для них щось цікаве. Розвивайтесь, учіть и і учиться завжди і у всіх. Беріть тільки найкраще і реалізуйте це в житті.