Модуль програми: легка атлетика
Завдання уроку
1. Навчити техніки стрибка у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги»;
2. Повторити техніку виконання низького старту та стартового прискорення;
3. Сприяти розвитку фізичних якостей, використовуючи рухливі ігри.
Місце проведення: спортивний зал.
Хід уроку
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
ОМВ |
І |
Підготовча частина | 12' |
Фронтальний метод |
1.
|
Шикування, рапорт, привітання. | 30''
|
Перевірка присутніх. Звернути увагу на контроль за самопочуттям, правила ТБ під час занять. |
2. |
Оголошення завдання уроку. | 1' |
Чітко оголосити завдання. |
3. |
Проведення перевірки ЧСС. | 30'' |
Звернути увагу на самопочуття, ЧСС в спокої. Звернути увагу на техніку виконання |
4. |
Стройові вправи: - право-руч; - ліво-руч - кру-гом; |
2р 2р 2р |
Звернути увагу на техніку виконання. |
5. |
Різновиди ходьби: - на носках, руки на поясі; - на п’ятах, руки за головою; - перекатним кроком, руки с сторону; - високим кроком з акцентованим підйомом на передню частину стопи; |
18м 18м 18м 9м |
Спина рівна, ноги в колінах не згинаються.
Ноги в колінах не згинаються, спина рівна, лікті відведені в сторону. М’яка постановка стопи, акцент на підйомі. Опорна повністю вирівнюється, пуки зігнуті в ліктях, виконують різнойменні рухи в передньо – задньому напрямку. |
6. |
Повільний біг(спецгрупа, прискорена ходьба).
- Постановка стоп паралельно напрямку бігу, рухи вільні, не скуті, плечовій пояс розслаблений, руки зігнуті в ліктях, пальці стиснуті в кулак, великий зверху. |
2' |
Слідкувати за диханням. Спеціальна медична група поступово збільшує швидкість в спортивній ходьбі, та вибирає для себе оптимальній руховий режим |
7. |
Вправа, для приведення дихання в відносно спокійний стан: 1 – руки через сторону – вгору – вдих; 2 – вниз у в.п. – видих |
30" |
Темп виконання повільній. |
8 |
Перешикування для проведення ЗРВ на швецькій стінці.(див. ЗРВ на швецькій стінці) | 30" |
|
9. |
Спеціальні бігові вправи(окрім спецгрупи): - біг з високим піднімання стегна; - біг з за хлистом гомілки назад; - вистрибування на кожен крок; - стрибки в кроці; - прискорення. |
2р 2р 2р 2р 2р |
Стегно махової ноги піднімається до ?90°, руки зігнуті в ліктях, вик.рухи різнойменно відносно ніг.
Стопи паралельно напрямку руху, незначній нахил вперед на 3-4°. Стегно махової ноги піднімається до ?90°,поштовхова повністю випрямляється з підйомом на передню частину стопи. Махова згинається до ?90°, носок стопи на себе, просування вперед, з різнойменною роботою рук. Звернути увагу на правила ТБ. |
II. |
Основна частина | 28-30' |
Фронтальній, груповий методи. Одночасний, почерговій способи виконання |
1. |
Відштовхування з місця. В.п. – стоячи лівим(правим)боком до гімнастичної стінки, поштовхова попереду, вага перенесена на махову, взятись за щабель на рівні плеча. 1 – переносячи вагу на ліву – поштовх вгору, права , зігнута в коліні виноситься вперед – вгору до ?90°, носок стопи на себе; 2 – приземлення та відкат у в.п. |
6-8 р |
Після перенесення ваги на поштовхову, повністю «встати « з неї. |
2. |
Стрибок з місця, з в.п. поштовхова попереду. В.п. – поштовхова попереду, вага перенесена на махову, різнойменна рука винесена вперед; 1 – переносячи вагу на поштовхову, – відштовхування, махова нога зігнута в коліні виноситься до ?90°, носок стопи на себе, спина рівна, кут нахилу вперед 3-4 °, різнойменна рука зігнута в лікті вперед - вгору. 2 – приземлення п положення випад. |
6-8 р' |
Відштовхування здійснюється в стрибкову яму,вперед – вгору під ? близько 45- 50°. |
3 |
Стрибок із поштовхової з короткого розбігу, з приземленням в положенні кроку з наступним пробіганням вперед. | 6-8 р |
Пробігання здійснюється вперед з поступовим зменшення швидкості |
4 |
В.п. - стоячи спиною на 2 щаблині гімнастичної стінки, хват рівними руками зверху. 1 - стійка на поштовховій, махова зігнута в коліні, вперед – вгору, носок стопи на себе. 2 – 3 – підтягуючи ліву – групування. 4 – зіскок в положення присід, руки вперед. |
6-8 р |
Під час зіскоку, стопи виносяться якомога далі вперед. |
5. (a) |
Виконання команди «На старт»: При команді «На старт!»: учень підходить до стартової лінії, відступає від неї 1-1.5 ступні, ставлячи попереду поштовхову ногу. Махова ставиться по ширині долоні(тобто ноги по ширині плечей), таким чином , щоб коліно її знаходилось на рівні передньої чи середньої частини стопи поштовхової ноги, стопи паралельно напрямку бігу. Спина округла, руки ставляться ширше лінії плечей на 10-15см перед стартовою лінією так, щоб всі пальці знаходились разом, великий в сторону, вагу злегка перенести вперед, руки – перпендикулярно покриттю, голова продовжує контур спини. |
3-4 р |
Підборіддя лежить на грудній клітині, учні мають орієнтуватися тільки на звуковий сигнал |
(б) |
Виконання команди «Увага»: При команді «Увага!» коліно махової ноги відривається від покриття, таз піднімається вище плечової лінії, перенести вагу тіла на руки |
3 - 4р |
Поштовхова та махова знаходятьсяв напівзігнутому стані. |
(в) |
Виконання команди «Руш!»: учень виконує різкий рух вперед. Руки виконують короткі і часті різнойменні рухи в передньо - задньому напрямку | 3 - 4 р |
Стартове прискорення вик. на протязі 8-10 бігових кроків, з поступовим розгинанням тулуба. |
2 |
Вибігання з низького старту відрізків 30м. | 3 р |
Слідкувати за технікою виконання. Стопи ставляться паралельно напрямку бігу,швидкість бігу зростає спочатку за рахунок частоти кроків,а потім за рахунок довжини. В бігу по дистанції зберігається нахил тулуба вперед 3-4°. |
6. |
Гра: «День і ніч». Мета: розвиток уваги, реакції, спритності, швидкості. Місце проведення: бігова майданчик, футбольне поле. Інвентар: прапорці для розмітки майданчика. Хід гри. На середині майданчика креслять лінію, на якій спиною один до одного шикуються команди. Одна команда називається «День», інша - «Ніч». По обидва боки від середньої лінії на відстані 15 м одна від одної розмічають по одній лінії. Учитель, що знаходиться збоку від гравців, декілька разів підряд спокійним голосом називає команди: «День», «Ніч», «День», «Ніч». Гравці стоять на місцях і уважно слухають. Після невеликої паузи тренер несподівано голосно називає одну з команд. Її учасники біжать за фінішну лінію, а гравці іншої команди наздоганяють їх |
3' |
Правила гри: Доганяти можна тільки до фінішної лінії і лише гравця, що стоїть навпроти. Якщо гравець команди , що наздоганяє наздожене учасника команди суперника і торкнеться його рукою, він приносить своїй команді 1 бал. Перемагає команда, яка набрала більше балів |
7. |
Гра: «Командні стрибки». Мета:Закріплювати техніку стрибка у довжину з місця,прияти розвитку стрибучості. Місце проведення: спортивний майданчик. Інвентар: крейда. Хід гри. Учні діляться на кілька команд з рівною кількістю учасників, які стають в колону за своїм капітаном перед стартовою лінією. По сигналу капітани команд виконують перший стрибок і залишаються на місці. Наступний учасник відмічає подолану стрибком дистанцію і виконує стрибок з позначки і т.д |
3' |
Правила гри: Стрибок розпочинати тільки за сигналом. Результат стрибка відмічається по п’ятках. Перемогла та команда, яка за результатом стрибка подолала найбільшу відстань |
III. |
Заключна частина | 3 - 5' |
Фронтальний метод, одночасний спосіб виконання. |
1. |
Шикування | 1' |
За командою вчителя. |
2. |
Перевірка ЧСС | 1' |
Перевірити самопочуття. |
3. |
Підведення підсумків заняття | 1' |
Відмітити активних учнів. |
4. |
Домашнє завдання. | 1 - 2' |
Повторити техніку низького старту. |